• 0POČET KUSŮ
  • 0 KčCENA
registrace | přihlásit se
Váš login:
Vaše heslo:

Registrovaný zákazník získá slevu 5% na celý sortiment zboží.

Aktuality

  • Dopravní podnik hl. m. Prahy sází na maziva MOGUL

    Společnosti PARAMO, součást skupiny Unipetrol, a Dopravní podnik hl. m. Prahy podepsaly smlouvu o dodávkách maziv značky MOGUL. Oleje značky MOGUL budou mazat motory, převodovky a rozvodovky téměř 1200 autobusů, provozovaných na linkách pražského dopravního podniku. „Uzavření smlouvy na zásobování pražského dopravního podniku našimi kvalitními mazivy MOGUL je pro nás velkým závazkem i příležitostí,“ řekl Marek Gładysz, generální ředitel společnosti PARAMO, výrobce motorových olejů MOGUL v rámci skupiny Unipetrol. „Věříme, že spolupráce s největším českým dopravním podnikem přispěje k upevnění známosti a důvěry ve značku MOGUL i u dalších uživatelů nejen v segmentu nákladní a osobní dopravy.“ Společnost PARAMO bude Dopravnímu podniku hl. m. Prahy dodávat na základě kontraktu syntetické motorové oleje a převodové oleje. Konkrétně se jedná o výkonný převodový olej s novým složením a syntetický motorový olej nejvyšší výkonnosti, který zohledňuje požadavky přísné emisní normy EURO 6. Snížený obsah sulfátového popela, síry a fosforu zabraňuje ztrátě účinnosti a zkracování životnosti katalyzátorů a dalších důležitých součástí systému dodatečného čištění výfukových plynů. Dopravní podnik hl. m. Prahy bude používat kvalitní oleje MOGUL ve své flotile, čítající téměř 1200 autobusů. Na motorové oleje městských autobusů jsou kladeny mimořádné požadavky vzhledem k náročným podmínkám v městském provozu s častým zastavováním, zrychlováním a zpomalováním.


    Celý článek
  • MOGUL v cíli Dakarské rally

    Závodníci projeli cílem jubilejní 40. Dakarské rally. V letošních tvrdých podmínkách nejnáročnějšího motoristického závodu na světě dosáhli čeští jezdci v barvách Mogulu skvělých výsledků. MARTIN MACÍK Osmadvacetiletý český pilot Martin Macík za vydatné podpory navigátora Františka Tomáška a mechanika Michala Mrkvy získal cenné páté místo. Po osmé etapě se držel dokonce na třetí pozici, ale následně měl technické problémy a propadl se na sedmou příčku. Závěr mu ale vyšel. „Páté místo je perfektní. Jsme šťastní, i když to na nás zatím není moc vidět, protože jsme nevyspalí, unavení, ale spokojení,“ popisoval pocity v cíli Martin Macík. Velmi napínavá situace pro jeho posádku nastala v předposlední etapě, když jejich kamion připravila zbloudilá větev o čelní sklo. „Nasadili jsme lyžařské brýle a letěli dál bez předního okna. Po čase nám začala být zima a posledních 150 kilometrů jsme absolvovali ve tmě a prachu od kamionů před námi, které nás nechtěly pustit před sebe," popisoval Macík drsné podmínky. „Je důležité, že stojíme v cíli, i když se občas zdál hodně vzdálený,“ dodává úspěšný pilot kamionu. OLGA ROUČKOVÁ Nástrahy Dakaru zdolala také první česká závodnice na čtyřkolce Olga „Ollie“ Roučková. Mezi čtyřkolkami se umístila na 26. pozici a navíc obsadila obdivuhodné 3. místo v kategorii Woman bike. „Jako čtyřkolkářce mi vyhovovalo, když trasa vedla přes velbloudí trávu a malé duny. Kvůli velké nadmořské výšce ovšem čtyřkolka nejela na plný výkon, s tím jsme ale dopředu počítali. Dokonce jsme měli připravenou variantu, že v nejhorším případě sundám víko airboxu, aby se k motoru dostalo víc vzduchu,“ prozradila závodnice. Olze se vyplatila důsledná fyzická příprava zahrnující výběhy na Ještěd i pobyt v kyslíkovém stanu. Stres a vypětí jsou na Dakaru násobené nedostatkem spánku, což přináší také extrémní psychickou zátěž. „Běžný obrázek po dojezdu etapy byl, že jsem se celá rozbitá, utahaná, nevysprchovaná šla najíst, převléknout do dakarského overalu a vykreslit si roadbook, na který jsem samou únavou skoro už neviděla,“ popsala zákulisí Olga Roučková, která všechny obtížné situace zvládla a na své výkonné Yamaze YFM 700 projela cílem Dakarské rally jako první Češka. BARTH RACING Pětinásobný vítěz Dakarské rally Josef Macháček se v kategorii čtyřkolek umístil na dvanácté příčce. Pošesté se tak v pouštní soutěži dostal do cíle, celkem se zúčastnil patnácti Dakarů, z toho pětkrát se radoval z vítězství. „No, v letošním roce to není nejlepší desítka. I tak to není špatné. Klíčová byla bohužel dvouhodinová penalizace z první etapy,“ bilancuje šedesátiletý jezdec, pro kterého byl letošní ročník náročný. „Pocitů je hodně. Pořadatel se snažil po předchozích výtkách, že se z Dakarské rallye stává automobilová WRC, udělat závod hodně těžký. A to se mu podařilo.“ Zdeněk Tůma, závodník na čtyřkolce, dojel celkově patnáctý. Pojedenácté dokončil Dakar David Pabiška, který se v kategorii motocyklů umístil na 42. místě a stal se třetím nejlepším jezdcem na motorce v maratonské třídě. Do argentinského města Córdoba se nedostala posádka závodního fordu Boris Vaculík s navigátorem Martinem Plechatým a motocyklista Rudolf Lhotský.


    Celý článek
  • Kde je vůle, tam je cesta. Dakarské drama pokračuje

    Legendární Rally DAKAR se z Peru a Bolívie přesunula do Argentiny. Závodníky čekají poslední tři náročné etapy. Z ambasadorů značky MOGUL si zatím nejlépe vede pilot kamionu Martin Macík, který dokázal několik dnů držet skvělé třetí místo. O průběžnou bronzovou pozici ho ale připravila dramatická desátá etapa, která zamíchala pořadím. Aktuálně je po jedenácté etapě v kategorii kamionů Macíkova posádka na výborném šestém místě. V kategorii čtyřkolek srdnatě závodí také první žena z Čech a zároveň ambasadorka značky MOGUL Olga „Ollie“ Roučková, která je v aktuálním pořadí čtyřkolek na 27. příčce. Průběh dakarské rally okořenily záplavy, které v důsledku vedly ke zrušení deváté etapy. Přesun konvoje účastníků z Peru do Bolívie zkomplikoval zaplavený hlavní most a voda se nevyhnula také bivaku připravenému pro závodníky. Nepohodlí však bylo vyváženo neplánovaným dnem volna, a tak se dostalo poničeným speciálům i unaveným závodníkům tolik potřebné péče. Načerpaná energie se v následujícím závodním dnu hodila zejména Martinu Macíkovi, který desátou etapu hodnotí jako nejšílenější. „Už na desátém kilometru se mi vzpříčil volant a oprava trvala přes půl hodiny. V druhé polovině etapy nám to šlo krásně, ale asi třicet kilometrů před cílem proběhla chladičem nějaká větev, udělala v něm díru a ten roztrhl vrtuli. Takže se znovu opravovalo. Tentokrát hodinu a půl. Ale vše se zvládlo dát do pořádku, domorodci nám přinesli vodu a jelo se. A najednou tři kilometry před cílem v jednom z koryt hořela motorka. Pokoušeli jsme se ji uhasit a následně ji objet. Při tomto manévru jsme se zakopali a prorazili obě kola. Další hodinu a půl trvalo vykopat kamion a vyměnit pneumatiky,“ popisuje drama na trati Martin Macík. Jeho autentická zkušenost potvrzuje názor odborníků, že letošní čtyřicátý ročník rally je nejnáročnější za posledních deset let, a to jak na techniku, tak na zdatnost jezdců.


    Celý článek
  • Dakar 2018 nabírá na obrátkách a MOGUL jede!

    O Dakaru se mluví jako o nejtěžším motoristickém závodu světa. A autentické zážitky závodníků, kteří 11. ledna absolvovali již šestou etapu z celkových čtrnácti, to potvrzují. Šest jezdců v barvách Mogulu statečně čelí nebezpečným nástrahám a o nejzajímavější momenty se někteří z nich s námi podělili při rozhovorech. Olga Roučková - čtyřkolka Statečná Ollie, jak je v médiích Olga Roučková titulovaná, zažila nejdramatičtější okamžiky, když ve čtvrté etapě uvízla v písku. Pro projíždějící závodníky byla skrytá za hřebenem duny, proto na její vrchol umístila svou výraznou helmu a také vyslala signál pořadateli, že se věnuje opravě přímo na trase. „Když se mi podařilo po hodině mašinu vyprostit, přiletěl nějaký obrovský červený kamion, těsně mě minul a vrazil do čtyřkolky. Řekla jsem si, no dobrý, trsátka z toho nemám, jenom šišaté kolo, tak to zkusím opravit. Tloukla jsem s kolem o kámen, a když se mi ho povedlo jakž takž srovnat, nasadila jsem ho a jela pomalu dál,“ popisuje závodnice krušné chvíle. Dobře si Olga poradila i s dalším technickým problémem. „Ve třetí etapě mi prasklo lanko plynu. Víc než tři sta kilometrů jsem musela plyn ovládat palcem navlečeným ve smyčce,“ shrnuje nečekanou příhodu a nešetří chválou na fyzioterapeuta, který ji do druhého dne zbavil bolesti v namožené ruce. V aktuálním pořadí je Olga Roučková v hodnocení čtyřkolek na 38. místě. Martin Macík - kamion Pilot kamionu Martin Macík zažil při čtvrté etapě sérii smolných událostí. Na závodním speciálu se nejprve poškodily brzdy, pak tlumiče i dofukování pneumatik. A když už si podle svých slov myslel, že nemůže být hůř, přišel defekt. Nikdo z týmu Martina Macíka netušil, že následující etapa, v pořadí pátá, přinese situace ještě dramatičtější. „Hned v úvodu druhé části etapy jsme hledali průjezdový bod. Když jsme ho konečně našli, tak jsme se vzápětí zakopali. Po vyhrabání kamionu - Franty, jsme se dostali ke kaňonu zatarasenému převrácenou buginou. Takže hop ven a obrátit ji na kola, abychom projeli. No, a pak přestalo fungovat řízení,“ popisuje Martin Macík útrapy. „Nešlo nám zatáčet doleva ani doprava, což byl velký průšvih. Takže jsme museli začít s opravami. Mechanik Michal Mrkva našel závadu, opravil ji do 15 minut a opět jsme vyjeli. Nasadili jsme tempo a začali předjíždět soupeře, ale znova se objevil problém s řízením. Vyletěli jsme z trati, trochu se potloukli, a pak asi 30 minut opravovali. A když jsme si mysleli, že jsme z nejhoršího venku, tak jsme udělali ještě defekt na pravém zadním,“ doplňuje navigátor František Tomášek. Poté, co posádka bleskově vyměnila kolo, zbývajících 60 km už letěla do cíle jako blesk. Posádka Martina Macíka si po šesté etapě drží v kategorii kamionů skvělé 4. místo. Josef Macháček - čtyřkolka Josef Macháček nabral velkou ztrátu ve čtvrté etapě. V peruánských dunách nejprve spadl ze čtyřkolky a následně se mu poškodila spojka. „Dva kilometry před cílem jsem to poslal takovým způsobem, že je čtyřkolka zmuchlaná. Není to ale tak strašné. Přistál jsem v kamení a narazil si nohu,“ popisoval Macháček karambol. To však nebyla jediná komplikace, která ho na trase v obrovských peruánských dunách potkala. Macháček musel vyměnit spojku. „Byla obrovská klika, že se během etapy přejížděla silnice a kousek od ní se nacházelo servisní místo. Tam jsme mohli spojku vyměnit. Jinak by to byla konečná,“ doplnil Macháček. Josef Macháček je v celkovém pořadí čtyřkolek na 22. příčce.


    Celý článek

Z naší nabídky

Mazací oleje z produkce pardubické rafinerie (společnosti PARAMO) splňují požadavky renomovaných výrobců strojů a zařízení VW, BMW, GM, FORD, MB, VOLVO, MAN, SCANIA, RENAULT, DAF, CATERPILLAR, TATRA, TEDOM, AVIA, ZETOR a dalších.


V pestré nabídce mimo jiné jsou například motorové oleje řady MOGUL EXTREME (0W-40, 5W-30, 5W-40, 5W-50, 10W-40, 15W-40). Motorový olej MOGUL 5W-50 EXTREME Sport byl úspěšně testován a je používán v závodních automobilech. Široký sortiment maziv doplňuje řada MOGUL ALFA určená pro zahradní techniku a nová řada olejů MOGUL MOTO pro moderní motocykly.

Paramo, a.s. je příjemcem příspěvku z prostředků státního rozpočtu České republiky - Technologické agentury České republiky –na řešení projektu TA02021332 - Ekologicky šetrné obráběcí kapaliny.


© 2014 Paramo, a.s.