• 0POČET KUSŮ
  • 0 KčCENA
registrace | přihlásit se
Váš login:
Vaše heslo:

Registrovaný zákazník získá slevu 5% na celý sortiment zboží.

Jan Černý si vyzkoušel závodní elektrický speciál

30.11.2017   |    Motoristický sport
aktualita

Honza Černý si Setkání mistrů v Sosnové užil i přesto, že se s plně elektrickým vozem svezl jen pár kol.

Setkání mistrů v Sosnové u České Lípy přilákalo 17. a 18. listopadu více než šest tisíc diváků, kteří mohli po oba dny sledovat zápolení motoristických sportovců z rally, rallycrossu a autokrosu. Jedním z lákadel letošního Setkání mistrů byla i účast Jana Černého, který jako první Čech předvedl domácímu publiku ryze elektrický soutěžní speciál Hiper MK I.

Sledovat jízdu elektrického vozu byl pro motoristické fanoušky nezvyklý zážitek, protože kromě hvízdání pneumatik zcela chyběla závodní zvuková kulisa. Bohužel, ženám, technice a elektrice zvlášť, poručit nelze, a speciál Hiper MK 1 po odjetí pár kol zůstal bezvládně stát v servisním zázemí týmu Jana Černého. I těch několik okruhů ale stačilo divákům na autodromu k tomu, aby mohli zhodnotit vysokou rychlost a mimořádný výkon tohoto stroje. V první rozjížďce dokonce Honza Černý s „elektrikou“ zajel druhý čas, ale pak inovativní speciál řekl dost. Příčinou byla skrytá závada po havárii z předchozího týdne, kterou vůz utrpěl při jedné show v Rakousku.

Tým Jana Černého a především Škoda Fabia R5 byla ale na trati vidět víc než dost, protože se za volantem objevil natěšený Markku Alén, který měl první možnost vyzkoušet si tento veleúspěšný soutěžní automobil. Alén si jízdu moc pochvaloval a nechal se svézt i od Jana Černého.

Jan Černý, soutěžní jezdec: „Elektrický Hiper MK 1 se choval z jezdeckého hlediska moc pěkně, má neskutečný výkon, který je hlavně k dispozici ihned. Rychle jsem si zvykl i na trochu odlišné ovládání. Skutečně to auto jede jako z praku, ale co mu chybí úplně, je zvuk. To zcela snižuje emoce z řízení a rally je podle mě hlavně o emocích jak pro jezdce, tak pro diváky. Nevím, jestli se do budoucna nevyřeší zvuk nějakým reproduktorem, nebo nedojde ke kombinaci se spalovacím motorem, ale tohle plně elektrické závodění aktuálně rozhodně není cesta, kterou bych se chtěl vydat. Doufám, že ještě hodně dlouho bude soutěžní auta pohánět spalovací motor, který bude řvát, bude polykat benzín a bude v něm olej, nejlépe MOGUL. Hodně jsme se v Sosnové těšili také na náš souboj s tátou v kartcrossech, ale nakonec tátovi krátce po startu odešla spojka a moc se nesvezl. Vše jsme si ale vynahradili na večerním vyhlášení mistrů republiky v rally v České Lípě, kam jsme si s Petrem Černohorským mohli dojít pro poháry za třetí místo v šampionátu, což je pro nás odměna za naše letošní snažení.“

Markku Alén, legenda světové rally: „Škoda Fabia R5 je výborný závodní stroj pro pochopení principů závodní jízdy. Je to ale naprosto jiný stroj, než s jakým jsem byl zvyklý závodit. Honza je velice nadějný jezdec a musím mu poděkovat, jelikož jsme si během víkendu předali mnoho informací. Viděl jsem i elektrické závodní auto, ale to mi moc neříká. Já vyrostl na obrovském hluku motorů a výfuků, a nemyslím si, že by elektrické vozy byly budoucnost rally.”

PARAMO, a.s., Pardubice, člen skupiny Unipetrol, se tradičně specializuje především na výrobu mazacích a procesních olejů, dále stavebně izolačních asfaltů a silničních asfaltů, parafinů a gačů a dalších rafinérských výrobků. Rafinerie nakupuje a zpracovává olejové hydrogenáty. Získané meziprodukty využívá při výrobě základových a mazacích olejů s velmi nízkým obsahem síry. Pardubická rafinerie má své kořeny v roce 1889 a v roce 2014 oslavila 125 let své existence.

Kontakt:
Lucie Bartoňová
specialista marketingu
PARAMO, a. s.
tel.: 466 810 271
e-mail: lucie.bartonova@paramo.cz


© 2014 Paramo, a.s.